Hell Yea!

Me so happy!

Börjar med att äta lite tårta i skolan.


Sedan går vi ut och får nu stå längst fram i marschen av eleverna.
När vi står där och väntar passar jag på att dela ut skivorna från talangjakten som jag har redigerat ihop. När jag delar ut dem så får jag helt plötsligt lite blommer av några åttor. Det var det som var början på denna bra dag. När jag fick blommorna blev jag riktigt riktigt glad.


Jag sätter blommorna i kamera väskan så att de tydligt synns, sedan tar jag fram kameran och fottar lite innan vi går till kyrkan och sjunger högt och tydligt Hamnen och Borgen.

Nere i kyrkan börjar prästen prata lite, sedan var det vår tur att sjunga.
Vi sjöng O Happy day och det gick faktiskt mycket bättre än vad jag trodde.
Efter lite sång går Kajsa upp och håller ett fantastiskt tal, talet var fulländat, det ända lite tråkiga var att volymen på micken var lite låg, vissa ord kunde man inte höra.

Efter talet så vill inte Rektorn hålla sitt tal, så då blir det stipendium utdelning.
Först får några nior stipendium för bästa kompis... Sedan så får "en väldigt speciell elev" ett stipendium.
Denna speciella elev var visst jag! Jag går fram i kyrkan och alla klappar händerna. Känslan är helt fantastisk och jag njuter av ögonblicket. Får ett kuvert av rektorn och sträcker sedan upp händerna i luften och går sedan och sätter mig.

Efter kyrkan så samlas klassen utanför, självklart regnar det då, där utanför får vi våra betyg. Jag bestämmer mig för att vänta med att öppna det lite. Vi säger hejdå till alla lärare och kramar alla adjö.

Sedan när jag går därifrån så ringer Norrbersskolans nästa teknik profs. Hon behöver lite hjälp i Aulan, så det är bara att springa dit i regnet och hjälpa till. Detta är nu inget dåligt utan det som jag tycker är det roligaste som finns, att kunna få hjälpa.

När jag har fått hjälpa och alla är glada så går jag hem. Väl hemma inser jag att mina betyg papper är alldelles för blöta, så jag lägger kuvertet för att få torka lite. Några timmer senare öppnar jag kuvertet och ser till min förvåning att jag höjt mig i fyra ämnen!!!
Vilket betyder att jag nu har 300 poäng! Vilket betyder Hell Yea!
12 MVG och 4 VG!

Det här var nog en av de bästa dagarna i mitt liv. Men den var sorglig.










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (syns ej)

Din hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0