Nya Potter

Den var riktigt proffsig, och mycket bättre än vad jag trodde.
Har läst boken och visst, boken är bättre, inget kan slå det.
Men i filmen hade de faktiskt lagt till vissa grejer som passade in i filmen så fruktasnvärt bra som inte var med i boken, så man kan inte säga att de gjort ett dåligt jobb på den fronten.



Och sen till specialeffekterna!
(ja, jag är nörd)

Vid ett tilfälle så skapara Dumbledore eld. Elden på kanterna ser ut som "vanlig" specialleffekts eld. Men det elden skapas av och hur elden reagerade. Det var så sjukt häftigt att jag inte tittade på huvudpersonerna utan koncentrerade mig på elden.


Sen en annan liten bedrift är röken runt dödsätarna när de flyger. Den är helt hotrolig, den är lite som en blandning mellan svart eld och något brinnande tygstycke, helt fantastiskt.



PS. Källor: Bild 1 Bild 2 .DS






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (syns ej)

Din hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0