Förklaringen av Ond

Jag gillar att hjälpa, jag hjälper alla om jag har tid och kan.
När jag hjälper någon så blir de kanske glada och säger tack. Då blir jag glad och uppmuntrad att hjälpa mer. Om alla skulle bli arga, skulle jag då fortsätta att hjälpa? Nej det skulle jag inte, då skulle man kunna säga att jag hjälper för att folk ska säga tack och bli tacksamma.
Om jag gör det för att folk ska säga tack. Då hjälper jag andra för att hjälpa mig själv. Då är mina handlingar själviska och egentligen så hjälper jag bara mig själv. Om man bara hjälper sig själv, då är man självisk och egoistisk, och på så sätt ond.

Därför kan jag nu säga att jag är ond. Inget jag vill vara men något jag är, eftersom jag jag gör det jag gillar mest. Att hjälpa.









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (syns ej)

Din hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0